Friday, June 25, 2010

GP Europe : Sesi Latihan Bebas 2


Sesi latihan bebas 2 yang baru berakhir sebentar tadi menyaksikan pelumba Ferrari Fernando Alonso mencatatkan masa terpantas dengan catatan masa 1 minit 39.283 saat. Kedua-dua pelumba Red Bull Racing pula mencatat masa ke-2 dan ke-3 terpantas sementara Rosberg yang pantas pada sesi latihan bebas 1 pada sebelah pagi tadi pula sekadar mencatat masa ke-4 terpantas pada sesi latihan bebas 2 ini.

Sekali lagi bendera merah dikibarkan akibat dari insiden yang membabitkan Massa bila mana beliau berpusing di selekoh 5 hingga memaksa jentera F10 beliau di angkut ke garaj Ferrari untuk membolehkan beliau menyambung sesi latihan bebas 2 ini. Adrian Sutil (Force India) dan Karun Chandock (HRT Hispania Racing) kembali mengemudi jentera lumba masing-masing setelah tempat mereka di gantikan oleh Paul Di resta (Force India) dan Christian Klien (HRT Hispania Racing) pada sesi latihan bebas 1 pada sebelah pagi tadi.

Alonso terpantas pada sesi latihan bebas 2

Keputusan catatan masa latihan bebas 2

Motorhome baru pasukan Force India di Valencia

Motorhome Force India sebelum di naik taraf

Sesi latihan bebas 3 akan berlangsung esok (sabtu) pada sebelah pagi dan sesi kelayakan masa akan berlangsung pada sebelah petang.

Photo Credit:


PaddockBox