Friday, June 18, 2010

GP Canada : Cockpit View

Aku baru balik dari bercuti dan terlepas buat entri perlumbaan GP Canada tempoh hari. Jadi Hari ni aku ringkaskan aje sebab semua dah tau keputusan. 

Pemandangan dari cockpit..

Vettel di petak ke-2 bersedia memulakan perlumbaan

Webber diberi penalti 5 petak grid akibat menukar gearbox

Luizi dan Massa berlanggar di selekoh pertama 

Alonso & Hamilton berlumba di laluan pit

Massa mengejar 2 pelumba Force India di depan

Hamilton cuba memintas Webber untuk mendahului perlumbaan

Beumi mengejar Schumacher untuk kedudukan ke-8
 
 Vettel memintas Schumacher

Hamilton menjuarai GP Canada. Kemenangan ke-2 berturut-turut selepas GP Turkey

The Celebration



PaddockBox

2 comments:

Me Myself n Someone Like Me said...

sepanjang aku kenal F1 dan litar sepang siap. aku rasa masa tu dlm F1 ada 2 jer team Ferrari
dangan Maclaren,kalau bukak kat kedai makan
atau tonton kat umah yg ada dua puak jer la.
dari tahun 1999 sampai la aku pindah keluar
dari johor ada la dekat 4-5 tahun.

Sekarang suda ada team wakila malaysia (ueceh)
yang tak tahan india pong ader hahhaha. cuma
satu jer kemuskilan aku katalah lotus menang ,
dah tu driver plak anak melayu yang juga islam.
masa amik hadiah tu ada todi nak sembor..
macamana ya en gen?...

alang2 komen,aku pukul keliling la. tahun ni
dan tahun lepas best gila.. ada more than just
two team competing to be no 1. and the best is
ferrari suck. hahaha old time enemy.. hahah cam enemy of Man U

PaddockBox said...

part amik hadiah kat podium tu
bukannya satu kemestian sembur todi tu

terpulang pada pelumba.
dan pelumba islam jika ada yang menang
boleh memilih untuk amik tropi lepas tu beredar


cuma 3 litar aje yang tidak menggunakan arak
masa meraikan kemenangan di podium iaitu bahrain, sepang dan abu dhabi.

ketiga tiga litar hanya menyediakan carbonated fruit drink; walaupun botol besar tu mirip kepada botol champagne yang biasa di gunakan di litar-litar lain